Foto-ESHLZXIP

We zijn al weer enkele weken verder na het geweldig pinksterweekend. Jammer dat het afgelopen is! Dit jaar zijn er twee verslagen geschreven door twee nieuwe deelneemsters Charlotte & Lisanne.

Lees hieronder wat zij van het TOP weekend vonden..

Na de hele dag bezig te zijn geweest met mijn tas inpakken was het dan eindelijk zover om op weg te gaan naar het eiland Robinson Crusoe in de Loosdrechtse plassen. We kwamen iets te laat aan maar gelukkig was de boot nog niet vertrokken zonder ons. Dit was de eerste keer dat ik met een groot evenement meeging en ik kende daarom dus ook bijna niemand van de groep. Op het eiland aangekomen moesten we even wachten totdat de kamerindeling was gemaakt. Ik vond dit erg prettig omdat ik anders geen idee had met wie ik op een kamer moest gaan. Na mijn kamergenoten te hebben ontmoet en de spullen in de slaapkamer te hebben gezet, hadden we een korte bijeenkomst in de woonkamer. Hier werden wat dingen uitgelegd over het eiland en het programma. Hierna ben ik nog wezen zeilen met 3 anderen in een ufo zoals die werd genoemd. Dit was ontzettend ontspannend en relaxed zo ’s avonds. Toen we terugkwamen hebben we nog even met een paar mensen bij het kampvuur gezeten en heb ik op de eerste avond al heel wat mensen van de groep leren kennen op een hele leuke manier.

Ik ben normaal een uitslaper maar ik wilde graag helpen met het ontbijt klaarzetten, ik zorgde er dus voor dat ik een kwartier eerder in de woonkamer was. Toen ik binnen kwam lopen stond alles al klaar, er waren nog veel vroegere vogels dan ik. Na een heerlijk ontbijt werd er nog iets meer uitgelegd over het programma voor de komende dagen. Die ochtend ben ik mee geweest op een randmeer, een grotere zeilboot. Hierin zaten we met 3 van de groep en 1 vrijwilliger. Dit was ook erg gezellig en heerlijk met het windje in de zon! ’s Middags kwamen we terug voor de lunch en om nog even op het gras in de hete zon te relaxen op de fatboys.

Foto-ST3XAQBYNa de lunch ging ik samen met me zus en 2 vrijwilligers kanoën. Me zus en ik vonden kanoën allebei best zwaar dus zijn we eerst met een boot de open plas over gevaren om vervolgens in de dichtere plassen te gaan kanoën. De omgeving is daar echt super mooi en het was een erg leuke ervaring, alleen de rest van de dagen had ik last van me armen want het was toch nog wel best zwaar! We waren al vrij vroeg terug en hebben de rest van de middag in de zon gelegen op de fatboys. ’s Avonds gingen we met ze alle barbecueën op het water.  Een groot platform met daarnaast 2 boten was een soort eilandje op het water. Een super gezellige en heerlijke barbecue is het geworden! Toen we terugkwamen gingen we eerst koffie en thee drinken in de woonkamer. Hierna ging een groepje een spel binnen doen en veel anderen gingen of naar hun kamer of naar het kampvuur. Ik ben ook bij het kampvuur gaan zitten, hier zat eigenlijk weer dezelfde groep als de avond ervoor. Met een krat bier, fles wijn en chips buiten beloofde het een leuke avond te worden. We gingen het spel weerwolven spelen wat de meeste uit de groep van vorig jaar nog kende. Ik had het nog nooit gespeeld en dit was dus de eerste keer. Het spel was leuk en erg grappig, zeker omdat je elkaar nog niet zo goed kent en het hierdoor juist moeilijker wordt om te spelen. We hebben het een aantal keer gespeeld tot een uur of 2, hierna ben ik naar bed gegaan.

Het verslag van zondag en maandag schrijft iemand anders maar deze dagen waren voor mij ook echt super! Ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen en het was een weekend om nooit te vergeten. In het begin vond ik het best eng om met allemaal onbekende mensen weg te gaan maar de groep was erg leuk en open en ik voelde me snel supertoffe weekend en tot volgend jaar!

Charlotte

Zondag de tweede volle dag begonnen we ’s ochtends weer met het ontbijt klaarzetten, ontbijten, indeling maken wat je wilde doen enzovoort. Helaas was er bijna geen wind, dus het was meer dobberen op het water dan zeilen. Tijdens het zeilen kwam de jarige jop, langs met soesjes en tompoezen, en koffie + thee.  Rond 1 uur gingen we weer lunchen, met knakworstjes. Daarna kwam een alternatief middagprogramma. Het verjaardagsfeestje van Morteza! We gingen oud Hollandsche spelen doen op het water met de kano, het was erg leuk. Er waren 3 teams, het rode, groene en het zwarte.

Het eerste spel was koekhappen, 2 personen gingen in een kano en de achterste, die moest roeien, werd geblinddoekt en moest vanaf de kant aanwijzingen krijgen. De voorste moest koekhappen, maar mocht niet zijn handen loslaten van de kano. Helaas had het rode team gewonnen, daarna het groene team en als laatst het zwarte team.

Foto-GVCAMTZ7Het tweede spel was touwtjetrekken met een kano dat iedereen had gewonnen, aangezien je vanaf de kant zo op het land was en daarom ook heel snel won.

Het derde spel was wederom met een kano daar moest je naar de steiger kanoën en de kant aantikken en vervolgens weer terug kanoën. Samen met je teamgenoten moest je met de krokodil van een ander team, het was een slagveld op het water, iedereen zat op of in de kano, of probeerde een krokodil te jatten en naar de kant te brengen met de kano, uiteindelijk won het zwarte team.

Het vierde en laatste spel, was gelijk het beslissende spel, wie er dan won, had de Hollandsche spelen gewonnen. Het ging er weer hard aan toe, en je moest vechten wilde je winnen.
Je moest de bal vanaf jouw kant op de kano gooien dan kreeg je een punt. Uiteindelijk was het rode team de winnaar. De Hollandsche spelen waren zeer geslaagd!
Daarna ben ik nog met het bootje meegegaan, die ff terugkwam om dingen op te halen enzo.
Na het avondeten, gingen we waterskiën. Je kon ook met de surfboard en kneeboard achter het motorbootje. Ik ging de waterskies uitproberen, kijken of het me ging lukken. Het duurde echt eeuwen voor ik me evenwicht had in het water en niet opzij viel, maar toen ik het had, kon ik eindelijk van start gaan. En het ging goed! Wel een liter water in me gezicht, maar ik stond! Het waterskiën was echt super leuk.  Daarna nog ff lekker wezen kijken naar de andere mensen, dat er trouwens supervet uitzag. Na het waterskiën toen iedereen was geweest, kon je lekker doen wat je wilde. Ik ging met nog wat andere gezellig spelletjes spelen, Kolonisten van Catan en iets met regenwormen, waarvan ik de naam niet meer ken, maar het was lekker gezellig.

Toen we klaar waren ging eigenlijk bijna iedereen naar bed, want het was al laat en het was een drukke dag geweest. Ik bleef toen met een paar mensen nog in de ‘woonkamer’ of hoe je het ook wilt noemen. Rond een uur of 2 lekker naar buiten gegaan, naar het warme kampvuur, lekker zitten kletsen. Rond een uur of 3-4 bedachten we dat we om 07:00 mee gingen zeilen met Patrick en we dus op bleven. En we hebben het gehaald en de nacht doorgehaald. Rond een uur of 5 hebben we lekker tosti’s zitten maken.
Toen was het eindelijk 07:00 uur en kwam Patrick aangelopen, wij stonden met zijn zessen klaar en ontvoerden Patrick. We waren al zo lang op dat we alles grappig vonden en constant aan het lachen waren. Het zeiltochtje was heerlijk, er stond veel meer wind vergeleken met de vorige dag. Om half 9 begonnen ze met het ontbijt, maar toen waren wij nog aan het zeilen. Toen wij om iets van kwart voor 10 aan kwamen schuiven, was het weer lachen geblazen. De mensen aan tafel hebben ons waarschijnlijk voor gek verklaard. Na het eten nog 1 rondje zeilen in de ochtend en dat was dan het laatste voor het weekend. Na het zeilen moesten we opruimen, koffers inpakken enzovoort.

Ik ging nog rond met de e-mailadressen van iedereen, toen ik er achterkwam toen ik bijna iedereen had, dat er natuurlijk een mail was gestuurd. Ik dus voor niets al die e-mailadressen gevraagd. En toen kwam de groepsfoto en het afscheid.

Dit jaar was mijn eerste weekend en ik heb genoten, ik vond het ook erg leuk dat je gewoon gelijk in de groep werd opgenomen. Ik vond het een supergezellig en geweldig weekend en ik kan niet wachten tot volgend jaar! Ik hoop alleen dat de examens een beetje meezitten rond die tijd.