Zeilweekend1

Een super leuk weekend, met mooi weer (helaas niet altijd), liep op maandagmiddag ten einde. Dit was natuurlijk heel jammer. Het missen van de eilandcrew, de vrijwilligers en natuurlijk de andere reisgenoten die mee waren.

Ik, Maria, ben gevraagd om een stukje te schrijven.

Dit is mijn eerste keer zeilen en dan vraag je je af wat neem je mee? Wordt het mooi weer of juist niet. Je weet het niet. Toen ik eenmaal op weg was naar de Loosdrechtse plassen, was het wel spannend. Hoe zijn de anderen? Maar eenmaal in Loosdrecht werd de spanning minder. Vanwege de regen hebben we ons verzameld in het naast gelegen restaurant aan de steiger.

Ikzelf keek eerst de kat uit de boom. Maar toen we met bootjes werden opgehaald voelde ik me steeds meer op mijn gemak.

Zeilweekend2011-3Eenmaal op het eiland kregen we uitleg over de bootjes en over de locatie. Jammer genoeg konden we niet meteen het water op. Het regende flink, met hier en daar wat onweer. Nadat de kamer indeling bekend was, zijn we een kennismakingsspel gaan doen. We kregen eerst uitleg over het Gotcha spel, dit spel wordt al een aantal jaren gespeeld. Het spel was de rode draad van het hele weekend. En maandag (de laatste dag) moest er een winnaar uitkomen. Ik vond het een leuk spel, maar werd al gauw vermoord. Sommige mensen waren er heel actief mee bezig.

Zaterdag zijn we gestart met een gezamenlijk ontbijt. Hierna kon iedereen het water op.  Je kon uit verschillende bootjes kiezen, zoals de ufo, de trimaran of de catamaran. Mijn eerste zeilervaring was op de ufo. Het was heel leuk, maar de eerste keer ook best wel eng. ’s Middags ben ik gaan kanoën, dat was heel mooi. Vooral het natuurgebied was mooi, daar werd ik rustig van. Het terug peddelen naar het eiland was heel moeilijk. Ik moest tegen de stroming in en dat was behoorlijk zwaar. ’s Avonds ben ik nog gaan zeilen op de ram. Er stond weinig wind waardoor het zeilen niet echt lukte. Daarom hebben we lekker liggen dobberen en hebben we toch veel lol met elkaar gehad.

Zondagochtend na het ontbijt gingen we weer het water op en nu scheen de zon heerlijk. Hier hebben we lekker van genoten, omdat we gistermiddag een flinke regenbui hadden gehad. Ik heb weer gezeild in de ram. ‘s Middags ben ik voor het eerst met de trimaran mee geweest, dat was best spannend maar heel leuk.

Zeilweekend2011-4Maandag was jammer genoeg alweer de laatste dag. Het ging zo snel voorbij. Maar in de ochtend konden we nog even zeilen. Ik ben nog een keer met de trimaran mee geweest en dit keer stond er een behoorlijk harde wind. De snelheid gaf een kick. Helaas ging de ochtend heel snel voorbij. Na de lunch pakten we onze tassen in en moest er opgeruimd worden. En rond kwart voor vier werden we weer met de boot naar de kade gebracht, daar kon iedereen afscheid van elkaar nemen en naar huis gaan.

Ik vond het heel leuk om met het zeilweekend mee te zijn geweest. Het was een hele leuke ervaring om mensen met dezelfde aandoening te ontmoeten. Anderen snapten het als je een keer vroeg op bed lag of niet lekker was, iedereen accepteerde elkaar gewoon.

Ik heb er van genoten en misschien tot volgend jaar! Iedereen succes gewenst met alles. En misschien zien we elkaar wel op het forum of op de chat.